- Side 128 -
...en notatpligt2929. Jf. nærmere nedenfor s. 158 f. om notatpligt. (§ 4), pligt til varsling af indgreb (§ 5),3030. Jf. nærmere nedenfor s. 209 f. pligt for myndighedens personale til at legitimere sig ved kontrolbesøg (§ 6)3131. Jf. nærmere nedenfor s. 538 ff. og pligt til at udarbejde rapport om kontrolbesøg (§ 8).3232. Jf. nærmere nedenfor s. 210.
- Side 151 -
...underrettes i forbindelse med indsamling af oplysninger. Denne forpligtelse gælder i øvrigt også i forhold til personer, der ikke er parter, men fx blot bipersoner, der indgår i andres sager (jf. s. 178). Herudover følger det af forvaltningslovens §§ 19-21, at der i en række tilfælde skal partshøres, inden der træffes afgørelse. Endelig må der antages
- Side 189 -
...til en anmodning om udsættelse med henblik på en udtalelse. En parts henvendelse om sagen, fx med anmodning om aktindsigt, skal således give forvaltningen anledning til at overveje (eventuelt efter dialog med parten) om henvendelsen skal betragtes som en anmodning efter § 21, jf. også vejledningspligten i forvaltningslovens § 7, jf. UfR 2003.1417 Ø.
- Side 206 -
...et kollegialt organ, fx på et nævns møde,213213. Se i øvrigt om mødeoffentlighed/»åbne møder«, jf. nedenfor s. 297, jf. også Sten Bønsing, Brancheregler og Brancheproces, 2001, s. 323 f. eller en bestemt offentligt ansatte, fx den, der har afgørelseskompetencen i sagen.214214. En lovbestemt undtagelse findes i den sociale pensionslovs § 20, stk. 3.