- Side 634 -
...2002.178. Se tilsvarende i forhold til udtalelser fra det kommunale tilsyn FOB 1994.143 og FOB 2007.424. Det følger herudover af retssikkerhedslovens § 3, at (bl.a.) begrundelsesreglerne i forvaltningslovens §§ 22-24 skal iagttages i forbindelse med beslutninger om iværksættelse af tvangsindgreb omfattet af retssikkerhedsloven, forudsat at der kan klages.
- Side 648 -
Tilsidesættelse af bestemmelserne i forvaltningslovens § 22, jf. § 24, om samtidig begrundelse medfører som udgangspunkt, at en bebyrdende afgørelse bliver ugyldig. Prøvelsesorganerne fraviger dog i betydeligt omfang dette udgangspunkt, når det ikke forekommer sandsynligt, at begrundelsesmanglen har haft betydning for afgørelsens resultat.
(...)
- Side 649 -
...temmelig alvorlige begrundelsesmangler, før der kan blive tale om at suspendere en klagefrist, jf. FOB 2010 14-2. Det må således være en forudsætning for en sådan suspension af fristen, at begrundelsesmanglen efter en konkret vurdering kan have haft betydning for partens vurdering af, om han bør gøre brug af sine ankemuligheder, jf. U 2008.2538 H.