- Side 637 -
...for den ordinære ansættelsesfrist, hvorimod der ikke kunne ske efteropkrævning ud over denne frist, da SKATs afgørelse ikke omtalte eller begrundede grundlaget for en ekstraordinær fastsættelse af afgiftstilsvaret efter § 32. Vigtigt at begrunde suspensionen/gennembrudsforholdet, jf. forvaltningslovens § 24 samt også domspraksis ved SKM 2003.248 ØLD.
- Side 679 -
...ansættelsesændring, og dette med en manglende begrundelse af suspensionen – og dette blev anset for en så væsentlig sagsbehandlingsfejl, at afgørelsen var ugyldigt foretaget, jf. forvaltningslovens § 24. ved nærmere fortolkning ikke anses modstridende, men skal ses ud fra væsentligheden i sagsbehandlingsfejlen, dvs. den såkaldt konkrete væsentlighedsvurdering.
(...)
...også forvaltningslovens § 24. Se også SKM 2008.702 HD, hvor Højesteret fremhæver i præmissen, at de objektive »fejl/forhold« i sagerne var fremhævet og indgik i begrundelserne tilstrækkeligt. Selve sondringen subjektivt mellem forsæt og grov uagtsomhed var ikke et admininstrativt skøn, som selvstændigt skulle begrundes yderligere. Se fra præmisserne: