- Side 103 -
...fornyelser af F’s tidsbegrænsede ansættelse kan anses for begrundet i objektive forhold, jf. lovens § 5, der må fortolkes i overensstemmelse med funktionærlovens § 2. Landsretten lægger herved vægt på den lange ansættelsesperiode med stort set samme opgaver fra 4. januar 2010 til 30. april 2011, og på at der blev indgået i alt 8 tidsbegrænsede kontrakter.«
(...)
- Side 104 -
...dom af 28. juni 2013, B-3979-12. I Østre Landsrets dom af 29. november 2013, B-4360-12, fandt landsretten, at fire tidsbegrænsede ansættelser over 1½ år var begrundede i objektive forhold. Der var tale om en mindre, selvejende institution som var finansieret af offentlige satspuljemidler, og de tidsbegrænsede ansættelsesforhold fulgte bevillingerne.
- Side 122 -
Se også Henrik Chr. Strand i U 2004B.250, »Rettidig opsigelse i funktionærlovens § 2, stk. 7«.
- Side 164 -
...den 3. september 2007 at opsige sin stilling til fratræden ved udgangen af januar 2008. …«. Opsigelse med forlænget varsel kan dog ske under omstændigheder, hvor arbejdsgiveren ikke skal tåle dette, jf. U 1991.378 H, hvor syv medarbejdere efter indbyrdes aftale sagde deres stillinger op med 4 måneders varsel for at etablere konkurrerende virksomhed.
- Side 170 -
...»når henses til bestemmelsen i funktionærlovens § 2, stk. 7« og af 15. september 1982, B 2298/80 »findes [A] ikke ved den skete bevisførelse at have opfyldt de ganske særlige krav, der under hensyn til bestemmelsen i funktionærlovens § 2, stk. 7, 2. pkt., må stilles til beviset for, at et funktionærforhold er opsagt, og af hvem opsigelse er afgivet«.
- Side 178 -
...også gælder for ansatte, der er omfattet af funktionærloven. Dette findes også bedst stemmende med reglen i funktionærlovens § 2, stk. 10. Af det nævnte udgangspunkt følger, at en funktionær, der som [F] ikke genansættes efter arbejdskonfliktens ophør, ikke har krav på opsigelse med det varsel, der følger af funktionærlovens almindelige bestemmelser.«