- Side 730 -
...Lokaliseringsreglerne var før husdyrbruglovens ikrafttræden reguleret ved husdyrgødningsbekendtgørelsen. Bekendtgørelsen har fortsat betydning bl.a. som en del af reguleringen af de husdyrbrug, der er mindre end 3 dyreenheder. Husdyrbrugloven er – som det fremgår af de angivne punkter – i højere grad end miljøbeskyttelsesloven forudsat administreret ud fra hel-
- Side 735 -
...husdyrbrug34143414 Husdyrbruglovens § 10. hhv. en miljøgodkendelse ved etablering og ændring af mellemstore husdyrbrug34153415 Husdyrbruglovens § 11. og de største husdyrbrug (IE-husdyrbrug).34163416 Husdyrbruglovens § 12. Bedømmelsesgrundlaget, vurderingsprincipperne og kravene til de vilkår, der skal indføjes, er afhængige af, hvor store dyrehold, der er tale om.
- Side 736 -
...’alene’ have en tilladelse.34243424 Husdyrbruglovens § 10. I forhold til kødædende pelsdyr er grænsen dog mere end 3 og mindre end 25 dyreenheder.34253425 Husdyrgodkendelsesbekendtgørelsens § 4. Godkendelsesbehandling skal omfatte de dyreværnskrav, der følger af bekendtgørelse nr. 1553 af 11. december 2015 om beskyttelse af pelsdyr med senere ændringer.
- Side 742 -
...husdyrbrugloven opstillede tærskelværdier for kravet om forudgående tilladelse eller miljøgodkendelse for hhv. mellemstore og store husdyrbrug overskrides i forbindelse med en ændring af dyreholdet, indtræder der en godkendelsespligtigt for husdyrbruget.34493449 Husdyrbruglovens § 10, stk. 2, 2. pkt., § 11, stk. 2, 2. pkt. og § 12, stk. 2, 2. pkt.
- Side 771 -
...gældende regler om godkendelsespligt og tilladelseskrav i husdyrbruglovens §§ 10-16. Der indsættes i stedet nye §§ 16 a (miljøgodkendelser) og 16 b (tilladelser). Det oplyses, at lovforslaget især skal opfylde følgende formål ift. den fremtidige godkendelsesordning:36063606 Citat fra “Bemærkninger til lovforslaget. Almindelige bemærkninger”, side 19.