Virksomheder og personer omfattet af § 1 skal indgive anmeldelse til Finanstilsynet om optagelse i registeret.
Stk. 2 Anmeldelse skal ske ved brug af anmeldelsesblanketten for virksomheders og personers anmeldelse efter hvidvasklovens § 48, stk. 1 og 2, som findes på Finanstilsynets hjemmeside. Anmeldelsen og den dokumentation, der skal indberettes sammen med anmeldelsen, skal indsendes elektronisk til Finanstilsynet.
Stk. 3 Virksomheder og personer omfattet af § 1 skal angive følgende oplysninger, når der indgives anmeldelse om optagelse i registeret:
-
1) Virksomhedens CVR-nummer.
-
2) Virksomhedens navn og adresse.
-
3) Oplysninger om den eller de tjenesteydelser, som virksomheden udøver, og som er oplistet i hvidvasklovens bilag 1.
Stk. 4 Virksomheders øverste ledelse, daglige ledelse og reelle ejere skal angive følgende oplysninger, når der indgives anmeldelse om optagelse i registeret:
-
1) Personens CPR-nummer eller lign., hvis den pågældende ikke har et CPR-nummer. Har den pågældende ikke et CPR-nummer eller lign., skal fødselsdato angives, jf. i øvrigt stk. 5.
-
2) Personens fulde navn og adresse.
-
3) Oplysninger om den eller de tjenesteydelser, som personen udøver, og som er oplistet i hvidvasklovens bilag 1.
Stk. 5 For personer, for hvem der skal foretages anmeldelse efter stk. 4, og som ikke har et CPR-nummer, skal der i forbindelse med registreringen oplyses pasnummer eller nummer fra et identitetskort, der kan anvendes ved indrejse i et Schengenland, og oplysning om fødselsdato og statsborgerskab ved fødslen. Kopi af pas eller nationalt identifikationskort, der kan anvendes ved indrejse i et Schengenland, skal vedlægges anmeldelsen.
Stk. 6 Virksomheden skal anføre de oplysninger, der er nævnt i stk. 4 for den øverste ledelse og daglige ledelse, hvis virksomheden ikke har reelle ejere.