Følgende digitalt genererede breve m.v. udsendes alene med angivelse af Erhvervsstyrelsen som afsender:
-
1) Breve med påkrav om indberetning af årsrapport.
-
2) Breve i forbindelse med afgiftspålæggelse vedrørende for sen indberetning af årsrapport m.v.
-
3) Kvitteringer for modtagne årsrapporter m.v.
-
4) Breve i forbindelse med opløsning ved skifteretten af en virksomhed, som ikke har indberettet årsrapport m.v.
-
5) Breve i forbindelse med tilbagesendelse og krav om korrektion af dokumenter, som fejlagtigt er indberettet, eller som ikke er behørigt indberettet til Erhvervsstyrelsen.
-
6) Breve vedrørende oplysning om frister for indberetning af årsrapport m.v.
-
7) Afgørelser om afvisning af en årsrapport m.v., der er forsøgt indberettet, jf. årsregnskabslovens § 159 a, stk. 1, 2. pkt.
-
8) Breve i forbindelse med vejledningsindsats.
Stk. 2 Dokumenter, som ikke er digitalt genererede, hvorved der kvitteres, rykkes eller foretages andre sagsbehandlingsskridt, der ikke er væsentlige, kan udsendes alene med angivelse af Erhvervsstyrelsen som afsender.