- Side 965 -
...dokumenterne i praksis være betinget af, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har valgt at åbne en formel sag, dvs. overgå til analysefasen, jf. nedenfor. Begrebsmæssigt må den derfor udsondres fra den indledende fase, men kan eventuelt køre parallelt med undersøgelsesfasen i takt med, at dokumenter indsamlet under en kontrolundersøgelse frigives
- Side 984 -
...konkurrenceloven og straffeloven, p. 122, er det dog tvivlsomt, om et midlertidigt påbud kan rumme et strukturelt påbud. Ud over proportionalitetsbetragtninger følger det af konkurrencelovens § 16 b, 2. pkt., at påbuddet skal være tidsmæssigt afgrænset, hvilket er svært at forene med et strukturelt påbud. dvs. krav om frasalg eller organisationsændringer.
(...)
- Side 985 -
...langt mindre omfattende undersøgelser end ved en normal konkurrencesag. I overensstemmelse174174. 2012/LSF 41 om ændring af konkurrenceloven og straffeloven, p. 27. hermed skal der ikke udstedes normal Meddelelse om betænkeligheder eller Klagepunktmeddelelse, men alene gennemføres en kortvarig høring over udkastet til afgørelse om midlertidigt påbud.
(...)
...konkurrenceloven og straffeloven, p. 28. behøver der ikke at være identitet mellem det midlertidige og endelige påbud, og reelt forudsættes der slet ikke ultimativt identificeret nogen overtrædelse af konkurrencelovens §§ 6 og 11. I det sidste tilfælde vil det midlertidige påbud bortfalde, senest når Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen lukker sagen.