- Side 697 -
...lovligheden af en konsortie- eller støtteaftale, som burde have afstedkommet en effektiv kontrol fra ordregiverens side, og om denne burde have ført til afvisning af tilbuddet.«1010. Klagenævnet for Udbuds kendelse af 11. januar 2021, Peak Consulting Group A/S mod Skatteministeriet v/Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, s. 53-54. [vores understregning]
- Side 713 -
...konsortier og tilbudskoordinering, som følger direkte af KRL § 6, er derfor de samme for virksomheder, hvad enten de afgiver tilbud i udbud gennemført af det offentlige eller afgiver tilbud til private aktører. Men offentlige ordregivere har særlige forpligtelser, jf. afsnit 2 ovenfor, hvis der er tegn på en konkurrencebegrænsning mellem tilbudsgiverne.
- Side 715 -
Højesteret tiltræder på denne baggrund Konkurrenceankenævnets afgørelse om, at Eurostar og GVCO i forhold til udbuddet må anses for konkurrenter i den forstand, udtrykket er anvendt i konkurrencelovens § 6 og TEUF artikel 101, stk. 1.« [vores understregninger]