- Side 486 -
...til fordringshaverne er fastsat i KL § 13 g, stk. 4. Meddelelsen skal indeholde de oplysninger, der fremgår af KL § 13 b, stk. 1, nr. 1, og oplysning om, hvorvidt erhververen er skyldnerens nærtstående. Førstnævnte indebærer oplysning om overdragelsessummen, om hvilke aktiver, passiver og aftaler der omfattes af overdragelsen, samt om erhververen.
- Side 495 -
...tillagt eventuelle forlængelser efter KL § 13 a og – efter omstændighederne – reduceret som følge af et fyldestgørelsesforbud under en forudgående forebyggende rekonstruktionsbehandling. Rekonstruktionsforslaget og det i KL § 13 b nævnte materiale skal imidlertid sendes til fordringshaverne og skifteretten senest 5 hverdage før mødet, der i modsat fald
(...)
- Side 496 -
må aflyses eller udsættes, jf. nærmere afsnit 2.4. Om det nærmere indhold af rekonstruktionsforslaget og det materiale, der er nævnt i KL § 13 b, henvises til kapitel 15.2.2.
(...)
...rekonstruktionsbehandlingens ophør, jf. KL § 15, stk. 1, nr. 2. Endvidere kan en manglende overholdelse af fristen for afholdelse af mødet, der kan tilregnes rekonstruktøren, indgå i vurderingen af, hvilket salær rekonstruktøren skal have, samt i skifterettens overvejelser om, hvorvidt rekonstruktøren er egnet som rekonstruktør i fremtidige sager, jf. KL § 238 a.
- Side 499 -
...kapitel 15. Såfremt de nævnte frister ikke overholdes, må mødet udsættes. Hvis det alene er 10-dagesfristen i forhold til skatteforvaltningen, der ikke er overholdt, kan man dog som alternativ ændre rekonstruktionsforslaget, således at det ikke indeholder bestemmelse om akkordering af restskat.2626. Jf. L 181 (2021-22), bemærkninger til § 13, stk. 2.
(...)
- Side 500 -
...bekendtgørelsen, at rekonstruktionsforslaget og det øvrige materiale, der er nævnt i KL § 13 b, først ligger til gennemsyn i skifteretten senest 5 hverdage før mødets afholdelse.2929. Jf. L 199 (2009-10), bemærkninger til § 13. Som det fremgår, anvender loven udtrykket »så vidt muligt senest 14 dage før mødets afholdelse« i relation til skifterettens be-
(...)
- Side 501 -
...øvrige materiale, der er nævnt i KL § 13 b, inden fristens udløb, jf. afsnit 4.2. Er dette ikke tilfældet, ophører rekonstruktionsbehandlingen, jf. KL § 13, stk. 5.3131. Jf. L 199 (2009-10), bemærkninger til § 13. Dette gælder, uanset om der måtte være berammet et nyt møde til afholdelse efter fristens udløb, dvs. at et sådant møde i givet fald aflyses.
- Side 504 -
...nævnt i afsnit 2.1 maksimalt (inklusive forlængelser) kan udgøre 10 måneder fra 4-ugersmødet, og det ændrer heller ved, at rekonstruktionsbehandlingen sammenlagt med den periode, hvor der var truffet bestemmelse om fyldestgørelsesforbud under en forudgående forebyggende rekonstruktionsbehandling, i alt højst kan udgøre 1 år, jf. KL § 15, stk. 1, nr. 5.
- Side 526 -
Det skal fremgå af det materiale, som udsendes sammen med rekonstruktionsforslaget, om skyldneren er en SMV, jf. KL § 13 b, stk. 1, nr. 3, litra j.
- Side 528 -
...kreditorer i en anden afstemningsklasse, øvrige krav i en tredje afstemningsklasse og eventuelle reelt sikrede pantekrav i en fjerde afstemningsklasse.7777. Jf. L 181 (2021-22), bemærkninger til § 13 d. Skyldneren skal komme med forslag til inddeling i afstemningsklasser, jf. KL § 13 b, stk. 1, nr. 4, men skifteretten er ikke bundet af skyldnerens forslag.
- Side 538 -
...ikke indregner værdien af et potentielt omstødelseskrav, vil det således indgå i vurderingen af, om rekonstruktionsforslaget stiller en eller flere fordringshavere ringere ned i en konkurs, jf. FM 2017.256 V forudsætningsvis, hvor omstødelseskravet konkret ansås for uden værdi og dermed ikke var til hinder for stadfæstelse af rekonstruktionsforslaget.
- Side 542 -
...virksomhedsoverdragelse efterfulgt af en kombineret virksomhedsoverdragelse og tvangsakkord. Principielt kan der tænkes fremsat mere end to rekonstruktionsforslag, eksempelvis således at rekonstruktion går ud på tre på hinanden følgende virksomhedsoverdragelser, eller på to på hinanden følgende virksomhedsoverdragelser efterfulgt af en tvangsakkord.
- Side 545 -
...skal foretages, hvis de skal stemme for forslaget. Endelig kan nævnes, at hvis stemmeafgivningen vedrørende et vedtaget rekonstruktionsforslag har været påvirket af fejl i behandlingen af forslaget eller af ufuldstændige oplysninger, kan skifteretten afholde ny afstemning i stedet for straks at nægte stadfæstelse af forslaget, jf. KL § 13 e, stk. 4.