Bøger, som nævner Lægemiddelloven § 63

Begrænsninger vedrørende produkter

- Side 298 -

...receptpligtig og ikke-receptpligtig medicin (håndkøbsmedicin), dels mellem reklame over for offentligheden og reklame over for såkaldte medicinalpersoner. Grundreglen om reklame findes i § 63, der bestemmer, at reklame for lægemidler skal være fyldestgørende og saglig og ikke egnet til at vildlede eller overdrive med hensyn til produktets egenskaber.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 299 -

...konkurrerende insulinprodukt fra Sanofi som værende forbundet med en større risiko for lavt blodsukker en Novos eget produkt. Pressemeddelelsen blev anset for ulovlig lægemiddelreklame, jf. lægemiddellovens § 66, ligesom Novo fandtes at have overtrådt reglerne i markedsføringsloven om god skik (både §§ 3 og 4) samt reglerne om sammenlignende reklame (§ 20).

Læs på Jurabibliotek