Bemærk, at § 66 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 66, om det har en betydning.
- Side 195 -
...på prissatte lægemidler, der lovligt kan indgå i den almindelige distributionskæde. Det er en logisk følge af forbuddet, at der heller ikke lovligt kan reklameres for cannabisprodukter, hvilket også fremgår af loven om forsøgsordning for cannabisprodukter, omtalt i kapitel 3. Hertil kommer en række specielle indholdsmæssige krav til lovlig reklame.
- Side 206 -
...specifikt er rettet mod sundhedspersoner, vil pr. definition være rettet mod offentligheden, og dermed kategorisk forbudt for så vidt angår receptpligtig medicin. Personer, der uden at være sundhedspersoner beskæftiger sig erhvervsmæssigt med lægemidler, betragtes ikke som en del af offentligheden, jf. om denne gruppe i reklamebekendtgørelsens kapitel 8.
- Side 207 -
...af, hvem der omfattes af begrebet sundhedspersoner, ikke er det samme i reklamebekendtgørelsen og i tilknytningsbekendtgørelsen, omtalt nedenfor. Det er kun reglerne om reklame og økonomiske fordele, som beskrives i nærværende afsnit. Reglerne omkring en sundhedspersons tilknytning til en lægemiddel- eller en medicovirksomhed beskrives i afsnit 7.
...på andet end sundhedspersoner, dokumenteret ved at bladet overvejende har fagligt indhold (plus reklamer) og overvejende læses af og abonneres på af sundhedspersoner, jf. Reklamevejledningen, pkt. 4.2.309309. Der er mulighed for dispensation i relation til reklame i fagblade rettet mod andet end sundhedspersoner, jf. lægemiddellovens § 66, stk. 3.