Bemærk, at § 18 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 18, om det har en betydning.
- Side 236 -
...ved udbud af forsyningspligtydelser, hvis SDFI vurderer, at varetagelsen af forsyningspligten udgør en urimelig byrde for den udpegede forsyningspligtudbyder.2222. Jf. telekodeksdirektivets art. 90. Nettoomkostningerne beregnes som forsyningspligtudbyderens underskud ved tilvejebringelse og levering af de pågældende forsyningspligtydelser, med fra-
(...)
- Side 237 -
...forsyningspligtydelse. Nettoomkostninger dækkes desuden ikke, hvis forsyningspligtudbyderens priser er unormalt lave i forhold til ydelsen og omkostningsstrukturen.2828. Herved undgås ifølge forarbejderne, at forsyningspligtudbyderen kunne skævvride markedet ved at fastsætte urealistisk lave priser, som så efterfølgende kunne dækkes via underskudsdækningen.
(...)
- Side 238 -
...udbud med henblik på eventuel udpegning af en eller flere alternative forsyningspligtudbydere efter regler fastsat i henhold til § 15, stk. 1, nr. 2, og med samme vilkår som fastsat i medfør af § 15, stk. 3, medmindre forholdet vedrørende finansiering af nettoomkostninger er indgået som en del af udpegningen af den pågældende forsyningspligtudbyder.
(...)
...yderligere beløb til forsyningspligtudbyderen end de faktisk indkomne bidrag fra udbyderne, jf. § 33 l, stk. 3. Forsyningspligtudbyderen kan således ikke erhverve et krav mod Erhvervsstyrelsen i anledning af dennes rolle som opkræver af samfinansieringen. Styrelsen udbetaler herefter snarest muligt de indbetalte bidrag til forsyningspligtudbyderen.