- Side 451 -
...stilling til, hvor og hvordan disse skal acceptere sammenkobling af netværk, dvs. de tekniske vilkår for samtrafik.4 Efter § 54 kan Erhvervsstyrelsen gribe ind i en konflikt, fx om samtrafik, såfremt parterne ikke selvstændigt kan opnå enighed om vilkår og betingelser. Indgreb kan både omfatte selve pligten samt de nærmere vilkår for opfyldelse heraf.
- Side 499 -
...bestemmelser for prissætningen af de ydelser, som denne vedrører, normalt leveringen af adgangstjenester efter § 42. Bestemmelsens umiddelbare formål er således at understøtte andre SMP-forpligtelser således, at leveringen bliver effektiv samt sker til omkostningsægte priser. Bag dette kan andre og mere strategiske hensyn dog identificeres, jf. nedenfor.
- Side 500 -
Telelovens § 46, stk. 1 til 5, oplister en række hensyn, Erhvervsstyrelsen skal inddrage i sin vurdering af priser og prissætningsmodeller, men yderligere hensyn kan findes i andre bestemmelser.
(...)
- Side 501 -
...dobbeltanvendelse i engrosledet ikke længere i praksis forekommer.e Regulatoriske lempelser af selskaber, som entrerer markedet senere eller kun har en begrænset (samlet) markedsandel. Spørgsmålet omkring en eventuel asymmetrisk SMP-prisregulering har foreligget til overvejelse i tilknytning til prisreguleringen af terminering, men Erhvervsstyrelsen sy-
(...)
- Side 502 -
...forskellige modeller endvidere kombineres.237237. For eksempel herpå se Engrosmarkedet for fysisk netværksinfrastrukturadgang (marked 4), Erhvervsstyrelsen 16. august 2012, s. 172-174. Lovbemærkningerne238238. Lovforslag L 59, FT 2010-11, 1. saml., s. 83. henviser dog korrekt til behovet for at inddrage EU-henstillinger, der i praksis vil styre modellerne.