- Side 509 -
...kabel-tv-aktiviteter i visse tilfælde holdes selskabsretligt adskilt fra øvrige telenetværk. Bestemmelsernes karakter af supplement til samtrafik- og adgangsreguleringen kommer til udtryk ved, at forpligtelser pålagt efter disse bestemmelser kan ske uafhængigt af eventuelle SMP-status og forpligtelser.33. Jf. lovforslag L 59, FT 2010-11, 1. saml., s. 86.
- Side 510 -
...konkurrenceregler kan regulere adgangen til API-protokoller, EPG-systemer55. Jf. lovforslag L 59, FT 2010-11, 1. saml., s. 86. og dekodere. Manglende teknisk konvergens pga. lukkede API-protokoller eller udelukkelse fra programoversigter og dekodere frygtes, med en vis rimelighed, at kunne skabe kunstige konkurrencebarrierer og gradvis udelukkelse af udbydere.
- Side 511 -
...henblik på at sikre slutbrugernes adgang til digitale radio- og tv-transmissioner, herunder at adgangen skal ske på redelige, rimelige og ikke-diskriminerende vilkår. Det samme følger af § 49, for så vidt angår adgangsstyringssystemer, dvs. forskellige former for dekodere, der afkoder et modtaget signal, således at (alene) abonnementerne kan se dette.
(...)
...hardware og software. I lovbemærkningerne1010. Lovforslag L 59, FT 2010-11, 1. saml., s. 87. er dette dog udvidet til tillige at omfatte opstillingen af regler for tredjepartsadgang, hvilket er bestemmelsens (teleretlige) kerneindhold. Telelovens §§ 48 og 49 bør ses som en samlet pakke rettet imod at imødegå en markedsudvikling, hvor selskaber, som op-
(...)
- Side 512 -
...Lovforslag L 59, FT 2010-11, 1. saml., s. 87. synes konkretiseret til mulighed, således at Erhvervsstyrelsen ikke direkte er forpligtet til at gennemføre en markedsundersøgelse, men efter omstændighederne kan vælge at gøre dette. Proportionalitetsbetragtninger vil dog formentlig diktere en eller anden form for analyse, inden forpligtelser pålægges.