Bemærk, at § 75 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 75, om det har en betydning.
- Side 294 -
...denne praksis for eldelen, men skal herefter fordele residualen mellem affald og varme, hvor den opdeles i særomkostninger for hver ydelse og fællesomkostninger, der fordeles via en fordelingsnøgle. Affaldsforbrændingsanlæg må således ikke opnå en fortjeneste til ejerne. Det forventes dog at blive ophævet ved klimaplanen for den en grøn affaldssektor.
- Side 295 -
...elforsyningslovens § 75, stk. 2 og 3, hvorefter ejere af kraftvarmeproduktionsanlæg ved fastsættelsen af priser og leveringsbetingelser for varme ikke må udnytte deres stilling til at fordele deres omkostninger på en måde, der må anses for urimelig for varmeforbrugerne. Forsyningstilsynet kan gribe ind, hvis det finder omkostningsfordelingen urimelig.
(...)
- Side 296 -
...elforsyningslovens § 75, stk. 3. Metoden skal være udtryk for en konkret rimelighedsbetragtning.129129. Energiklagenævnets afgørelse af 12. juni 2012 om prisen for affaldsvarme fra Odense Kraftvarmeværk A/S (j.nr. 1021-11-33). Omkostningsfordelingen skal således fastsættes efter et konkret skøn af, hvilken omkostningsfordeling der vil være rimelig.