Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering kan indhente oplysninger til brug for administrationen af denne lov fra lønmodtagere og arbejdsgivere og disses organisationer, andre offentlige myndigheder, arbejdsløshedskasser, Lønmodtagernes Garantifond og Arbejdsmarkedets Tillægspension
-
1) om konkret angivne personers ansættelse hos en arbejdsgiver,
-
2) om, hos hvilke arbejdsgivere en konkret angivet person har været ansat,
-
3) om, i hvilke perioder en konkret angivet person har holdt ferie,
-
4) om, hvornår en konkret angivet person er ophørt hos en arbejdsgiver,
-
5) om, i hvilken periode og i hvilket omfang en konkret angivet person har været beskæftiget,
-
6) om, hvilken løn der er udbetalt til en konkret angivet person,
-
7) om, hvilke offentlige ydelser der er udbetalt til en konkret angivet person, og
-
8) om meddelelser af betydning for udbetaling og kontrol med udbetalinger fra fonden.
Stk. 2 Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering kan til brug for administrationen af denne lov få terminaladgang til oplysninger i indkomstregisteret, jf. § 7 i lov om et indkomstregister, og til oplysninger i Det Fælles Datagrundlag, jf. lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v.
Stk. 3 Stk. 2 omfatter alle oplysninger om indkomst, løn- og ansættelsesperiode, ansættelsesbetingelser og ferie m.v. til brug for udbetalings- og kontrolopgaver, herunder oplysninger om identiteten af henholdsvis arbejdsgiver og lønmodtager. Der kan ske samkøring og sammenstilling af oplysninger for at kontrollere, at udbetalinger fra fonden sker i henhold til loven og regler, der er udstedt i medfør af loven.
Stk. 4 Beskæftigelsesministeren fastsætter, i det omfang det er påkrævet, regler om indhentning af oplysninger efter denne bestemmelse.