Kapitel 3 1 Ledelse m.v.
Fonden til Markedsføring af Danmark ledes af en bestyrelse bestående af en formand, en næstformand og 8 medlemmer, der udpeges i deres personlige egenskab af økonomi- og erhvervsministeren. Bestyrelsen skal tilsammen have viden om dansk erhvervsliv, uddannelse og kulturliv samt indsigt i den indsats for at markedsføre Danmark, der varetages af staten.
Stk. 2 Bestyrelsen udpeges for en periode på 3 år med mulighed for forlængelse i yderligere én periode. Hvis formanden, næstformanden eller et medlem af bestyrelsen udtræder før udløbet af udpegningsperioden, kan afløseren udpeges for mindre end 3 år.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af medlemmerne er til stede.
Stk. 2 Alle beslutninger i bestyrelsen træffes ved simpelt flertal blandt de fremmødte. Står stemmerne lige, er formandens, eller i dennes forfald næstformandens, stemme afgørende.
Stk. 3 Bestyrelsesmedlemmerne modtager honorar for deres arbejde i bestyrelsen i henhold til Finansministeriets retningslinjer herfor.
Økonomi- og erhvervsministeren stiller sekretariatsbistand til rådighed for Fonden til Markedsføring af Danmark.
Bestyrelsen kan bemyndige formanden til at træffe afgørelser på bestyrelsens vegne i et nærmere bestemt omfang.
Bestyrelsen udarbejder en vedtægt for Fonden til Markedsføring af Danmark. Vedtægten skal godkendes af økonomi- og erhvervsministeren.
Stk. 2 I vedtægten skal der fastsættes retningslinjer og kriterier for tildeling af støtte fra Fonden til Markedsføring af Danmark.