Lov om forberedende grunduddannelse § 26

Denne konsoliderede version af lov om forberedende grunduddannelse er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringslove i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Lov nr. 697 af 8. juni 2018,
jf. lovbekendtgørelse nr. 606 af 24. maj 2019,
som ændret ved lov nr. 512 af 1. maj 2019, lov nr. 551 af 7. maj 2019, lov nr. 753 af 13. juni 2023 og lov nr. 635 af 11. juni 2024

§ 26

Forløbsplanen skal fastlægge

  • 1) elevens uddannelsesspor,

  • 2) elevens niveaumæssige indplacering,

  • 3) uddannelsesforløbets enkeltelementer og målene herfor, herunder valgfag, kombinationsforløb, erhvervstræning og virksomhedspraktik samt varigheden heraf,

  • 4) hvordan målene i uddannelsesplanen nås,

  • 5) elevens behov for særlig hensyntagen eller støtte, jf. §§ 30-34,

  • 6) hvordan undervisningen for elever med behov for særlig hensyntagen eller støtte tilrettelægges under særlig hensyntagen til elevens indlæringsforudsætninger, og

  • 7) hvordan undervisningen tilrettelægges, så eleven kan styrke sine personlige og sociale kompetencer med sigte på at begå sig på en arbejdsplads eller gennemføre en ungdomsuddannelse.

Stk. 2 Undervisningsministeren kan fastsætte nærmere regler om forløbsplanens indhold, struktur m.v.