Lov om forvaltning og administration af tilgodehavende feriemidler § 11

Den konsoliderede version af denne lov er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringslove i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Lov nr. 58 af 30. januar 2018,
jf. lovbekendtgørelse nr. 907 af 23. juni 2024

§ 11

Beskæftigelsesministeren fastsætter nærmere regler om arbejdsgiveres indbetaling af tilgodehavende feriemidler efter §§ 3, 5, 6 og 8-10, herunder om indbetalingstidspunkt og midlertidig afskæring af mulighed for frivillig indbetaling og om de oplysninger, der skal ledsage indbetalingen. Bekendtgørelse om forvaltning og administration af tilgodehavende feriemidler

Stk. 2 Beskæftigelsesministeren kan fastsætte nærmere regler om fremgangsmåden og vilkårene for sanktioner og håndhævelse i forbindelse med mangelfuld indbetaling af tilgodehavende feriemidler, herunder om opkrævning af gebyrer for rykkerskrivelser efter § 10 og niveauet herfor. Bekendtgørelse om forvaltning og administration af tilgodehavende feriemidler