- Side 721 -
...kendelse af 22.05.2016, Konsortiet Joint Venture STRUKTON-TBI & TBI Infra B.V. mod Frederikshavn Havn A/S, kendelse af 15.03.2021, Brdr. Thybo A/S mod Horsens Kommune, hvor Klagenævnet for Udbud dog ikke tog stilling til påstanden om overtrædelse af § 7 i lov om indhentning af tilbud i bygge- og anlægssektoren (kendelsen er indbragt for domstolene).
(...)
...med,1111. Forslaget om at ophæve § 7 i lov om indhentning af tilbud i bygge- og anlægssektoren fik en del modstand i lovgivningsprocessen, se bl.a. de samrådsspørgsmål, der blev stillet herom og de politiske bemærkninger i betænkning over Forslag om æn-dring af udbudsloven i 2022, afgivet af Folketingets erhvervsudvalg, 02.06.2022. at der med ændringen
- Side 776 -
...tildelingskriteriet bedste forhold mellem pris og kvalitet, jf. § 162, stk. 1, nr. 3, skal ordregiver foretage evalueringen af de kvalitative kriterier uden kendskab til evalueringen af priskriteriet, jf. dog stk. 9. Ved gennemførelse af udbud omfattet af 1. pkt. finder § 7 i lov om indhentning af tilbud i bygge- og anlægssektoren ikke anvendelse.
(...)
På tidspunktet for vedtagelsen af § 159, stk. 8, i udbudsloven, fulgte det af § 7 i lov om indhentning af tilbud i bygge- og anlægssektoren, at tilbudsgiverne havde ret til at overvære åbningen af tilbud. Bestemmelsen i § 159, stk.
(...)
- Side 777 -
...der skulle ske separat vurdering af kvalitet og pris. Reglen om åbning af tilbud i § 7 i lov om indhentning af tilbud i bygge- og anlægssektoren er nu helt udgået med ændringen af udbudsloven i 2022, se nærmere ovenfor i afsnit 2.2. Det kan bemærkes, at § 159, stk. 8, i udbudsloven ikke er blevet konsekvensrettet med ændringen af udbudsloven i 2022.