Bemærk, at § 7 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 7, om det har en betydning.
- Side 213 -
...fremsendes til ansøgere i forbindelse med prækvalifikation, for at klagefristen på 30 dage begynder at løbe, bl.a. skal oplyse, hvem der er blevet prækvalificeret. Heri ligger på den anden side, at der som udgangspunkt ikke er knyttet andre retsvirkninger til eventuelt at undlade at give en sådan oplysning end at klagefristen vedrørende prækvalifikation
- Side 230 -
...oktober 2011 (Kinnarps A/S mod VUC Sønderjylland). I denne sag havde udbyder ikke fuldt ud citeret klagefristbestemmelsen i håndhævelseslovens § 7, stk. 1 i udbudsbekendtgørelsen. Da det centrale var oplyst, nemlig selve fristens længde, fandtes forkortelsen af tilbudsfristen dog at være i overensstemmelse med udbudsdirektivets artikel 38, stk. 5.
- Side 234 -
...afmontering af klagerisikoen i relation til bedømmelsen af virksomhedernes egnethed. Dette kan være et ekstra argument for at vælge begrænset frem for offentligt udbud. Der kan ganske vist også i offentligt udbud klages over eventuelle fejl ved egnethedsundersøgelsen, men en sådan klage vil ved offentligt udbud være underlagt en betydeligt længere klagefrist
(...)
- Side 235 -
(6 måneder efter offentliggørelse af bekendtgørelsen om kontraktindgåelsen), jf. håndhævelseslovens § 7, stk. 2, nr. 1.