Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 1

Almindelig kontraktret (7. udg.)
Forfattere: Anders Ørgaard og Hans Viggo Godsk Pedersen
Udgivelsesdato: 10. jan 2025
DJØF Forlag

Generalklausulerne om aftaler, der er urimelige (§ 36) eller i strid med almindelig hæderlighed (§ 33)

- Side 152 -

...tradition) i et erhverv til en bindende, retlig rettesnor for erhvervet, er omtalt af Gomard i FSR’s Festskrift, 1986, s. 74 ff., og i Flodgren m.fl. (red.): Avtalslagen 90 år s. 215 ff., Bønsing i U 2004B.1 ff. og Hagenau: Pengeinstitutters rådgivningsansvar ved værdipapirhandel s. 74 ff. Se også Gomard: Moderne erstatningsret s. 39 f. og U 2007.422 H.

Læs på Jurabibliotek



Kommercielle aftaler

- Side 167 -

...erhvervsdrivende skal udvise good faith. Heri ligger for eksempel, at en part skal forsøge at undgå eller rette misforståelser hos den anden part.8282. Jf. Henschel: The Conformity of Goods s. 118. En tendens mod generel anerkendelse af en god skik-regel, hvorefter erhvervsdrivende skal iagttage loyalitet og redelighed, harmonerer med udviklingen i andre lande.

Læs på Jurabibliotek