- Side 74 -
...finder anvendelse »på privat erhvervsvirksomhed samt på offentlig virksomhed, i det omfang der udbydes produkter på markedet«. Se FT 1977-1978, tillæg B, s. 471 ff., og Jan Trzaskowski i Peter Møgelvang-Hansen m.fl.: Markedsføringsretten, 3. udgave (2017) s. 42 ff. og Erling Borcher og Frank Bøggild: Markedsføringsloven, 3. udgave (2013) s. 197 ff.
(...)
- Side 81 -
...og velfærdsydelser i tilfælde, hvor der kun findes offentlige udbydere, er omfattet af markedsføringsloven – og den offentlige udbyder dermed omfattet af forbrugeraftalelovens definition af erhvervsdrivende – hvis udbuddet sker på markedsvilkår, jf. Rapport fra udvalget om markedsføringsloven, juli 2016 s. 44 og FT 2016-2017, tillæg A, L 40 s. 42.