- Side 380 -
...markedsføringslovens § 14 om prisoplysninger ikke finder anvendelse, eller dog kun finder anvendelse, hvis der ikke er udstedt særlige regler på området, jf. markedsføringslovens § 1, stk. 2. Heller ikke markedsføringslovens § 15 (om faktureringspligt) og § 16 (om gebyrer mv.) finder anvendelse på finansielle virksomheder, jf. markedsføringslovens § 1, stk. 3.
(...)
Markedsføringslovens § 1, stk. 2 og 3, gælder ikke kun for virksomheder, som er omfattet af lov om finansiel virksomhed, men også for andre virksomheder, f.eks. virksomheder omfattet af lov om forsikringsformidling, lov om investeringsforeninger og specialforeninger samt andre kollektive investeringsordninger og lov om tilsyn med firmapensionskasser.
- Side 384 -
Den almindelige regel om prisoplysninger i markedsføringslovens § 14 finder ikke anvendelse på finansielle virksomheder, jf. markedsføringslovens § 1, stk. 2.
- Side 410 -
...overtræde en bestemmelse, end hvis markedsføringen er rettet mod voksne, f.eks. når det skal afgøres, om en reklame har karakter af vildledende markedsføring, jf. markedsføringslovens §§ 5 og 6. Se bemærkningerne i afsnit 2 til § 12. (Markedsføringslovens § 3 finder ikke anvendelse på finansielle virksomheder, jf. markedsføringslovens § 1, stk. 2).