Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 1

E-handelsret (4. udg.)
Forfattere: Ruth Nielsen
Udgivelsesdato: 24. apr 2023
DJØF Forlag

Edb-programmerФ2832581Ф

- Side 224 -

...slaviske kopier. Hvis der ikke er tale om slaviske kopier, er vurderingen derimod mere kompliceret. Der foreligger ingen retningsvisende retspraksis, men formentlig er beskyttelsen i så tilfælde ret snæver, også af konkurrencemæssige grunde. Supplerende beskyttelse kan efter omstændighederne opnås efter markedsføringslovens § 1 om god markedsføringsskik.

Læs på Jurabibliotek



DatabaserФ2832628Ф

- Side 243 -

tet af OHL § 71, og den gentagne og systematiske udtræk af overskrifter fra og etablering af dybe links til disse databaser fandtes at stride imod § 71, stk. 2 (samt markedsføringslovens § 1).

Læs på Jurabibliotek



LinkingФ2832679Ф

- Side 260 -

...overensstemmelse med VML § 5, nr. 3, og MFL § 1, forudsat brugen ikke må anses for illoyal.115115. Jf. også Wallberg, Knud: Immaterialretlige problemstillinger på Internettet, U 2000B.131, jf. s. 133-34. Om der linkes til forsiden af varemærkeindehaverens websted eller ‘deep linkes’ til en underliggende side på webstedet, er i denne sammenhæng underordnet.

Læs på Jurabibliotek



Brug af andres varemærker som søgeord mv.

- Side 262 -

...og markedsføringslovens §§ 1 og 18, at en konkurrent i Google AdWords havde registreret »Billedbutikken« som søgeord og anvendt varemærket i det sponsorerede link, dvs. annoncen på Google (jf. ovenfor). I overensstemmelse med EU-Domstolens praksis lagde Sø- og Handelsretten vægt på, at konkurrentens brug af søgeordet kunne skabe tvivl hos internet-

Læs på Jurabibliotek