- Side 224 -
...slaviske kopier. Hvis der ikke er tale om slaviske kopier, er vurderingen derimod mere kompliceret. Der foreligger ingen retningsvisende retspraksis, men formentlig er beskyttelsen i så tilfælde ret snæver, også af konkurrencemæssige grunde. Supplerende beskyttelse kan efter omstændighederne opnås efter markedsføringslovens § 1 om god markedsføringsskik.
- Side 243 -
tet af OHL § 71, og den gentagne og systematiske udtræk af overskrifter fra og etablering af dybe links til disse databaser fandtes at stride imod § 71, stk. 2 (samt markedsføringslovens § 1).
- Side 260 -
...overensstemmelse med VML § 5, nr. 3, og MFL § 1, forudsat brugen ikke må anses for illoyal.115115. Jf. også Wallberg, Knud: Immaterialretlige problemstillinger på Internettet, U 2000B.131, jf. s. 133-34. Om der linkes til forsiden af varemærkeindehaverens websted eller ‘deep linkes’ til en underliggende side på webstedet, er i denne sammenhæng underordnet.
- Side 262 -
...og markedsføringslovens §§ 1 og 18, at en konkurrent i Google AdWords havde registreret »Billedbutikken« som søgeord og anvendt varemærket i det sponsorerede link, dvs. annoncen på Google (jf. ovenfor). I overensstemmelse med EU-Domstolens praksis lagde Sø- og Handelsretten vægt på, at konkurrentens brug af søgeordet kunne skabe tvivl hos internet-