- Side 45 -
...Med rådsdirektiv 1997/55, der nu også ses i det kodificerede direktiv 2006/114, blev der givet regler om sammenlignende reklame (inkorporeret i 2005-markedsføringslovens § 5 og videreført i § 21 i 2017-markedsføringsloven), rådsdirektiv 97/7 og 02/58 har givet os forbuddet mod spam (2005-markedsføringslovens § 6 og 2017-markedsføringslovens § 10).
(...)
- Side 47 -
...2017-markedsføringslovens § 40, stk. 3, at regler fastsat i medfør af 2005-markedsføringsloven forbliver i kraft, indtil de ophæves eller afløses af forskrifter udstedt i medfør af 2017-markedsføringsloven. Som omtalt lige ovenfor under B in fine er der siden vedtagelsen af den nye hovedlov i 2017 gennemført en række ændringer af markedsføringsloven.
- Side 94 -
...gælder ikke for spam, og herved falder man tilbage på den almindelige virkningslære for så vidt angår spam, hvorved dog bemærkes, at også spam-reglerne i vidt omfang er udtryk for EU-harmonisering, og at der gælder samme grundregler i EU-samarbejdet, samt at en stor del af den spam, som sendes til danske modtagere, i øvrigt kommer fra lande uden for EU.