Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 10

Uanmodede henvendelser via e-mail, sms og lignende

- Side 166 -

...hentes af modtageren. et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på direkte markedsføring, medmindre den pågældende har givet sit forudgående samtykke hertil. Inden der gives samtykke, skal den pågældende oplyses om, at samtykket kan trækkes tilbage. Den erhvervsdrivende skal give mulighed for let og gebyrfrit at tilbagekalde samtykket.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 167 -

...https://www.forbrugerombudsmanden.dk/media/bjajzdv1/vejledning-om-spamforbuddet-2021-a.pdf. MFL § 10 finder kun anvendelse på henvendelser, der har til formål før eller siden at afsætte varer eller ydelser – det vil sige reklamer. Derimod vil fremsendelse af en avis indeholdende reklamer ikke være omfattet af bestemmelsen, ligesom en meddelelse i bestående kundeforhold om, at den er-

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 168 -

Henvendelser, der ikke decideret vedrører salg af varer eller tjenesteydelser, men som ikke desto mindre har til formål at skabe opmærksomhed om virksomheden og dens produkter, vil også kunne omfattes af forbuddet i MFL § 10. Det gælder f.eks. uanmodede henvendelser med tilbud om at deltage i

Læs på Jurabibliotek