- Side 298 -
...markedsføringsloven. Da de erhvervsdrivende i deres handelspraksis over for forbrugerne i langt de fleste tilfælde gør brug af købsopfordringer, er det selvstændige anvendelsesområde for markedsføringslovens § 14, stk. 1, meget snævert, dvs. at de fleste situationer skal vurderes efter § 6, jf. L 39 s. 60 og FT 2016-2017, tillæg A, L 40 s. 34 og 65.
- Side 380 -
...markedsføringslovens § 14 om prisoplysninger ikke finder anvendelse, eller dog kun finder anvendelse, hvis der ikke er udstedt særlige regler på området, jf. markedsføringslovens § 1, stk. 2. Heller ikke markedsføringslovens § 15 (om faktureringspligt) og § 16 (om gebyrer mv.) finder anvendelse på finansielle virksomheder, jf. markedsføringslovens § 1, stk. 3.
- Side 384 -
Den almindelige regel om prisoplysninger i markedsføringslovens § 14 finder ikke anvendelse på finansielle virksomheder, jf. markedsføringslovens § 1, stk. 2.