Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 15

Prisskiltning, faktureringsregler etc.

- Side 363 -

...er udført i regning. Forbrugeren skal have oplysning om timepris, timeforbrug og materialeforbrug, hvor det har betydning for prisen på tjenesteydelsen. Bestemmelsen er en videreførelse af 2005-markedsføringslovens § 13, stk. 4-5, og medfører ikke materielle ændringer af retstilstanden, se hertil lovbemærkningerne til 2017-markedsføringslovens § 15.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 364 -

...markedsføringslovens § 37, stk. 3.Bestemmelsen er en fortsættelse af 2005-Markedsføringslovens § 15. Gebyr som begreb er defineret i markedsføringslovens § 2, nr. 13. Herefter forstås ved gebyr »en betaling for en særlig tjeneste, funktion eller ydelse, som knytter sig til købet af et produkt, og som ikke har karakter af betaling for en selvstændig ydelse.«

Læs på Jurabibliotek