- Side 425 -
...afbryde forhandlingerne og starte for sig selv med nøjagtigt det produkt, om hvilket der forhandledes. En sådan adfærd er åbenbart retsstridig, hvad enten den falder inden for markedsføringslovens § 19, stk. 4, eller ej, jf. herved U 1995.1 H samt Koktvedgaard: Immaterialretspositioner, p. 293 f. Praksis er dog lejlighedsvis ret stram, se U 1999.1511 H.
- Side 426 -
...retstradition på området stammende helt tilbage til den første regulering i 1912. Med indførelsen af lov om forretningshemmeligheder skiftede man ikke blot terminologi fra erhvervshemmeligheder til forretningshemmeligheder, man overgik også til en direktivbaseret lovgivning. Det er endnu ikke helt til at vide, hvor mange, om nogle, ændringer gennemfø-
- Side 434 -
...markedsføringslovens § 19. Godt halvdelen af disse sager blev hævet inden domsforhandlingen som forligt. Langt de fleste af sagerne har drejet sig om tidligere ansattes medtagelse af kommercielle oplysninger om kunder og priser over i ny virksomhed i tilfælde, hvor der ikke har været pålagt konkurrenceklausul. Praksis efter betænkningen er heller ikke overvældende.