Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 2

Formidleren

- Side 72 -

...forbrugeraftalelovens § 3, stk. 1, nr. 16, og § 8 a og markedsføringslovens § 2, stk. 1, nr. 17. Hvis formidleren handler i eget navn, vil aftalen være indgået som et kommissionssalg omfattet af kommissionsloven,5757. Lovbekendtgørelse nr. 332 af 31. marts 2014 Kommissionsloven. og aftalen er da indgået mellem forbrugeren og kommissionæren men for sælgers regning.

Læs på Jurabibliotek



»på en erhvervsdrivendes vegne«

- Side 73 -

...retsstilling. Særligt kendetegnet ved markedsføringsloven og forbrugeraftaleloven er, at de ikke regulerer aftaleforholdet mellem køber og sælger, og derfor påvirker udvidelsen ikke som udgangspunkt selve aftaleforholdet mellem den primære erhvervsdrivende og forbrugeren. De to love regulerer primært den erhvervsdrivendes adfærd over for forbrugeren.

Læs på Jurabibliotek