Bemærk, at § 2 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 2, om det har en betydning.
- Side 175 -
Ved markedsføringslovens § 2, nr. 2, defineres en »erhvervsdrivende« som en »fysisk eller juridisk person, der udøver virksomhed som handlende, håndværker eller industridrivende eller udøver et liberalt erhverv, og enhver, der handler i en erhvervsdrivendes navn eller på en erhvervsdrivendes vegne«.
(...)
- Side 176 -
...medlemmerne anses for erhvervsmæssigt, jf. FT 1977-1978, tillæg B, sp. 472 f. og Torben Melchior i Juristen 1979 s. 173 ff. Se tilsvarende FT 2016-2017, tillæg A, L 140, s. 43 (om markedsføringslovens § 2, nr. 2, om markedsføringslovens erhvervsdrivendebegreb) og FT 2014-2015, 1. samling, tillæg A, L 118 s. 16, om forbrugerklagelovens anvendelsesområde).
- Side 189 -
...markedsføring på internettet, oktober 2015, pkt. 2.3.2, hvor det antages, at kravet om en frivillig, specifik og informeret viljestilkendegivelse indebærer, at samtykket skal være udtryk for en »aktiv handling fra forbrugerens side, således at forbrugeren ikke forpligtes ved passivitet, eksempelvis ved at en acceptrubrik er udfyldt på forhånd« (min udhævning).