Bemærk, at § 2 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 2, om det har en betydning.
- Side 290 -
...at forbrugeren kan træffe en transaktionsbeslutning, uden at det er nødvendigt, at den kommercielle kommunikation ligeledes giver en faktisk mulighed for at købe produktet, eller at den forekommer i forbindelse med en sådan mulighed«. Reklamer, f.eks. for et varemærke, som ikke indeholder omtale af specifikke produkter, udgør ikke købsopfordringer.
- Side 299 -
...1.1 og 1.5). Når prisen oplyses første gang på hjemmesiden, skal prisoplysningerne opfylde kravene i forbrugeraftalelovens § 8, stk. 1, nr. 5, og markedsføringslovens § 6, stk. 2, nr. 6 og 7, og § 14, dvs. at den erhvervsdrivende skal opgive den samlede pris for ydelsen inkl. gebyrer, moms og andre omkostninger, jf. nærmere nedenfor i afsnit 1.5.2.