Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 2

Bemærk, at § 2 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 2, om det har en betydning.

Reklame for sundhedsydelser

- Side 231 -

...anvendes urigtige, vildledende eller mangelfulde angivelser, jf. lov om markedsføring af sundhedsydelser § 2, stk. 1. Det anføres i Vejledning nr. 9319 af 26. juni 2013 om markedsføring af sundhedsydelser, at saglighedskravet indebærer, at sundhedsydelser ikke må markedsføres lige så pågående og forbrugsstimulerende som almindelige forbrugsvarer eller

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 232 -

...undtagelse blev indsat efter kritik i høringsvarerne, idet det blandt andet blev fremhævet, at levende billeder og film tjener som en relevant informationskilde for patienter, der søger information om en bestemt sundhedsydelse, og kan skabe tryghed for patienten. Lovreglerne er suppleret af reglerne i Bekendtgørelsen om markedsføring af sundhedsydelser.

Læs på Jurabibliotek