Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 2

Bemærk, at § 2 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 2, om det har en betydning.

Markedsføringsloven/almindelige retsgrundsætninger

- Side 425 -

...Forbrugerombudsmanden havde udtalt, at der efter hans opfattelse var tale om en annonce i strid med god markedsføringsskik, idet annoncen var udformet på en måde, så den var egnet til at give indtryk af en personlig anbefaling. Forbrugerombudsmanden fandt derudover, at anvendelsen af overskriften i annoncen var i strid med markedsføringslovens § 2, stk. 1.

Læs på Jurabibliotek

(...)

...heller ikke efter almindelige retsgrundsætninger føre til, at ILVA var erstatningsansvarlig, hvorfor hele erstatningskravet afvistes. Højesteret stadfæstede enstemmigt Sø- og Handelsrettens afgørelse med samme begrundelse og tilføjede, at »annoncen angav en tidligere lukketid for forretningen end sædvanlig på grund af tv-transmissionen af VM-kampen«.

Læs på Jurabibliotek