Bemærk, at § 2 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 2, om det har en betydning.
- Side 49 -
...medlemsstaterne frit for, om direktivets regler skal finde anvendelse, dvs. at en national bestemmelse kan indebære, at de forbrugerbeskyttende regler også finder anvendelse på juridiske personer. Ændringen af markedsføringsloven medfører herefter ikke en ændring i den tidligere gældende retstilstand, jf. FT 2019-20, tillæg A, L 32 s. 3 f. og 8 f.
- Side 114 -
...erhvervsdrivendes oplysningspligt i forbindelse med »købsopfordringer« som defineret i markedsføringslovens § 2, nr. 10, pålægger den erhvervsdrivende at oplyse om sin »fysiske adresse og navn og, hvis en anden erhvervsdrivende handler på dennes vegne, den fysiske adresse og navnet på denne erhvervsdrivende«. Se også om »købsopfordringer« bemærkningerne til § 8.
- Side 123 -
...anvendte kommercielle kommunikationsmiddel, og hvorved forbrugeren sættes i stand til at foretage et køb«, jf. markedsføringslovens § 2, nr. 10. En købsopfordring præsenteres sædvanligvis på stadiet umiddelbart før, en forbruger foretager et køb eller tager kontakt til den erhvervsdrivende for at indgå aftale om køb af en vare eller tjenesteydelse.
(...)
- Side 125 -
...forbrugerrettigheder s. 166, FT 2013-14, tillæg A, L 39 s. 59 f. og FT 2016-2017, tillæg A, L 40 s. 27 og 54 og ovenfor om begrebet »købsopfordring« i markedsføringslovens § 2, nr. 10. Markedsføringslovens bestemmelser fører i vid udstrækning til, at tidspunktet for, hvornår oplysningerne skal gives, fremrykkes i forhold til, hvad der følger af forbrugeraftaleloven.