- Side 512 -
De ovenfor behandlede vildledningsbestemmelser i markedsføringslovens §§ 5 og 6 gælder udelukkende for erhvervsdrivendes handelspraksis over for forbrugere. Vildledning mellem erhvervsdrivende reguleres af markedsføringslovens § 20, stk. 1 og 2, der fastslår, at:
- Side 519 -
Mens bestemmelsen om aggressiv handelspraksis i markedsføringslovens § 7 kun gælder handelspraksis i forhold til forbrugere, er forholdet mellem erhvervsdrivende er reguleret af markedsføringslovens § 20, stk. 3, hvorefter »en erhvervsdrivendes handelspraksis [ikke må] være aggressiv eller utilbørlig over for andre erhvervsdrivende«.
(...)
...inddrager uvedkommende forhold. En form for utilbørlig handelspraksis, som er i strid med markedsføringslovens § 20, stk. 2, er misrekommandering, som forekommer, når en virksomhed omtales på en nedsættende måde eller anden skadelig måde. En anden form for utilbørlighed er at give oplysninger om en konkurrents privatliv uden erhvervsmæssig relevans.