Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 22

Retserhvervelse ved ibrugtagning

- Side 67 -

...at fremkalde forveksling med andres«. Forskellen mellem de to regelsæt består navnlig i, at MFL § 22 også kan give beskyttelse til kendetegn, der kun er brugt i et begrænset geografisk område, mod andres brug af det identiske eller forvekslelige kendetegn i det samme begrænsede område. Se nærmere om samspillet mellem VML og MFL nedenfor i kapitel 5.

Læs på Jurabibliotek



Ansøgningernes behandling

- Side 86 -

...For det tredje skal man være opmærksom på, at hvis man påberåber sig VML § 3, stk. 1, nr. 3, eller MFL § 22, indgår disse lovbestemmelser som en del af det faktum, man skal dokumentere over for EUIPO. Man skal med andre ord indlevere dokumentation for pågældende bestemmelsers indhold på det sprog, som indsigelses- eller ophævelsessagen behandles på.

Læs på Jurabibliotek



Markedsføringsloven

- Side 104 -

...at der ved anvendelsen af sloganet »Danske spil engelske odds« ikke var tale om en utilbørlig udnyttelse af det renommé og den goodwill, der er knyttet til varemærket og selskabsnavnet »Danske Spil«, hvorfor sagsøgtes anvendelse af det nævnte slogan hverken indebar en overtrædelse af varemærkelovens § 4 eller af markedsføringslovens § 18 (nu § 22).

Læs på Jurabibliotek