Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 22

Virksomhedsnavne (nr. 4)

- Side 416 -

detegn, der ikke består i et virksomhedsnavn, men som er beskyttet efter markedsføringslovens § 22, kan VML § 15, stk. 3, nr. 5, om øvrige forretningskendetegn eventuelt finde anvendelser.

Læs på Jurabibliotek

(...)

...markedsføringslovens § 22), er det i litra b fastsat, at er et virksomhedsnavn blevet velkendt, som følge af den brug, der er gjort heraf i forbindelse med varer eller tjenesteydelser, skal virksomhedsnavnet beskyttes på tilsvarende vis som det der gælder for varemærker, jf. hertil VML § 4, stk. 2, nr. 3, og § 15, stk. 3, nr. 1, hvortil der i øvrigt henvises.

Læs på Jurabibliotek



Andre forretningskendetegn (nr. 5)

- Side 417 -

...tænkes på de kendetegn, der er beskyttet efter markedsføringslovens § 22, og som ikke udgør varemærker eller virksomhedsnavne. Sådanne forretningskendetegn kan eksempelvis bestå i navnestempler, der er registreret i medfør af lov nr. 798 af 9. juni 2020 om ædle metaller og konfliktmineraler, domænenavne, profilnavne og lign. på sociale medier etc.

Læs på Jurabibliotek