Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 29

Generalklausulerne

- Side 56 -

...Markedsføringslovens § 29 om retningslinjer, må det konstateres, at generalklausulen har fundet bred og stadig anvendelse, også ud over det netop ovenfor nævnte eksempel med anvendelsen af generalklausulen på de almene samfundshensyn. Også Forbrugerombudsmanden er dog bundet af lovgivningens forudsætninger og domstolenes fastlæggelse af gældende ret.

Læs på Jurabibliotek



Forbrugerombudsmanden

- Side 71 -

...skik« eller en overtrædelse af Markedsføringslovens specialforbud. Disse vejledninger er ikke udarbejdet efter forhandling med organisationer efter den i Markedsføringslovens § 29 foreskrevne procedure, men er som udgangspunkt alene udtryk for Forbrugerombudsmandens tilkendegivelse af, hvorledes et bestemt område efter hans mening bør administreres.

Læs på Jurabibliotek

(...)

...retningslinjer, findes der fortsat en række vejledninger, også på væsentlige områder, f.eks. om Børn, unge og markedsføring (juli 2006), Salgsfremmende foranstaltninger (2007), Miljømarkedsføring (2005 – ændret til retningslinjer i 2011), Spam (2005, revideret i 2010), Skjult reklame (2006), Indhentelse af samtykke i forbindelse med konkurrencer (2016).

Læs på Jurabibliotek