Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 3

- Side 520 -

...»foretrak« kontantfri betaling. Forbrugerombudsmanden vurderede, at dette var i strid med formålet med kontantreglen, som er at sikre forbrugeren valgfrihed mellem forskellige betalingsmidler. Det var derfor Forbrugerombudsmandens opfattelse, at angivelsen var i strid med god skik (jf. dengang markedsføringslovens § 1, nu markedsføringslovens § 3 og § 4).

Læs på Jurabibliotek



- Side 527 -

...Forbrugerombudsmanden vurderede derfor, at en betalingsaftale ikke kan overdrages uden samtykke fra betaleren, og at der ved et kreditorskifte skal ske fornyelse af eksisterende betalingsaftaler. Overdragelserne af medlemskaberne var herefter i strid med betalingslovens § 82 og markedsføringslovens § 3 om god markedsføringsskik og § 4 om god erhvervsskik.

Læs på Jurabibliotek