Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 3

Markedsføringsloven

- Side 101 -

...bestemmelser. Bruges et kendetegn, der er forveksleligt med en andens varemærke, på en sådan måde, at der foreligger renommésnyltning eller misrekommandering, eller foreligger der en på anden måde illoyal adfærd, kan MFL § 3 således udgøre et selvstændigt retsværn, der giver mærkeindehaveren en beskyttelse, som ikke følger af varemærkelovgivningen.

Læs på Jurabibliotek

(...)

...vedrørte brugen af navne – i et enkelt tilfælde i form af et logo – på de referencekunstnere, hvis sange var blevet indspillet af andre kunstnere og udgivet af sagsøgte i form af CDʼer. Det skal i den forbindelse bemærkes, at krænkelse af varemærkerettigheder efter VML § 4 ikke fordrer, at der foreligger subjektivt dadelværdige forhold hos krænkeren.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 104 -

...at der ved anvendelsen af sloganet »Danske spil engelske odds« ikke var tale om en utilbørlig udnyttelse af det renommé og den goodwill, der er knyttet til varemærket og selskabsnavnet »Danske Spil«, hvorfor sagsøgtes anvendelse af det nævnte slogan hverken indebar en overtrædelse af varemærkelovens § 4 eller af markedsføringslovens § 18 (nu § 22).

Læs på Jurabibliotek