- Side 177 -
...et varemærke som en del af et sådant værk. En sådan brug kan dog efter omstændighederne være illoyal og dermed retsstridig, jf. navnlig MFL § 3, jf. U 2002.875 S, der dog hovedsageligt vedrørte brug af kunstnernavne som titler på fonogrammer og for velkendte varemærkers vedkommende VML § 4, stk. 2, nr. 3, jf. kommentaren hertil. Dette vil eksempel-
- Side 200 -
...ikke-uagtsomme handlinger kan udgøre en varemærkekrænkelse, jf. § 43, stk. 2. De subjektive forhold har dog betydning for sanktionsudmålingen, jf. nærmere kommentarerne til §§ 42 og 43, og ses også lejlighedsvist at blive inddraget i selve forvekslelighedsvurderingen. Hvis der foreligger sådanne forhold, bliver de dog som oftest bedømt efter MFL § 3 som i SHD
(...)
- Side 201 -
...markedsføring af barberskrabere og barberblade, hvor det bl.a. blev fastslået, at anvendelse af mærkerne G3, TGII, TGII Plus for barberblade, der kunne anvendes til Gillettes barbersystemer, fandtes at krænke varemærkerettighederne i GII. Sagen drejede sig herudover også om sammenlignende reklame og brugen af sagsøgtes referencer til Gillettes varemærker.