- Side 648 -
...omtale den mulighed for kumulativ beskyttelse af kendetegn, der følger af generalklausulen i markedsføringslovens § 3.33. Jeg har tidligere berørt artiklens emne, og mit bidrag har derfor sit udspring i, hvad jeg tidligere har skrevet, navnlig kapitel 5 i det indledende afsnit i Knud Wallberg og Mikael Francke Ravn; Varemærkeloven med kommentarer, 2021.
- Side 663 -
...ophavsretslovgivningen) indebærer, ”at den nationale domstol tager den nationale lovgivning i dens helhed i betragtning for at vurdere, i hvilket omfang denne lovgivning kan anvendes således, at den ikke fører til et resultat, der er i modstrid med det, der tilsigtes med direktivet.”3636. Citat fra præmis 115 i de forenede sager C-397/01-C-403/01 Pfeiffer.
(...)
- Side 665 -
...& Henrik Udsen anlægger samme synspunkt for så vidt angår samspillet mellem markedsføringsloven og loven om forretningshemmeligheder i ”Den ny danske lov of forretningshemmeligheder”, NIR nr. 4, 2018, p. 469 f. Omfanget af denne generelle begrænsning i anvendelsen er svært at fastlægge mere præcist, og må derfor afvente de kommende års praksis.