Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 6

Bemærk, at § 6 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 6, om det har en betydning.

Elektroniske fjernkommunikationsmidler

- Side 386 -

...nettet eller på modtagerens terminaludstyr, indtil meddelelsen hentes af modtageren.« Applikationer til fremsendelse af billeder, lyd og tekst er omfattet. Herunder hører e-mails, sms, mms og andre lignende applikationer. Det gælder også online e-mailtjenester. Begrebet elektronisk post er dynamisk og kan tilpasses den til enhver tid værende teknologi.

Læs på Jurabibliotek



Henvendelse på anmodning

- Side 395 -

...forbudt en virksomhed at lade private udsende virksomhedens markedsføringsmateriale efter aftale med eller på opfordring af virksomheden, medmindre virksomheden påså, at markedsføringslovens § 6 (nu § 10) blev overholdt. En samtykkeerklæring fandtes ikke at opfylde klarheds- og fremhævelseskravene i markedsføringslovens § 6, stk. 4 (nu § 10, stk. 5).

Læs på Jurabibliotek



Prismærkning og skiltning

- Side 418 -

...handelspraksisdirektivet. Se hertil direktivets artikel 7, stk. 4, der pålægger en prisoplysningspligt ved købsopfordringer.9191. Se tillige markedsføringslovens § 6, stk. 2, der i forhold til købsopfordringer fastlægger kriterierne for, hvilke oplysninger der betragtes som væsentlige. Der er tale om en købsopfordring, når følgende tre betingelser er opfyldt:

Læs på Jurabibliotek



Journalistik og annoncering

- Side 440 -

...i hvilket medium den bringes«. Teaterforestillinger, skønlitteratur mv. vil dermed også skulle overholde kravet. Forbuddet er nu inkorporeret i markedsføringslovens § 6 om vildledende undladelser.140140. Se hertil bemærkningerne til lovforslaget (L40/2016-17), afsnit 7.2.4. Det er i overensstemmelse med handelspraksisdirektivets artikel 7, stk. 2.

Læs på Jurabibliotek