Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 6

Bemærk, at § 6 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 6, om det har en betydning.

Købesummen. KBL § 72

- Side 223 -

...ny produktserie uden præciserende oplysninger om de enkelte produkter, anses f.eks. ikke for købsopfordringer. Hvis en reklame indeholder omtale af et specifikt produkt, og omtalen indeholder centrale faktuelle oplysninger om produktet samt pris, er der tale om en købsopfordring med den virkning, at prisen skal opgives inklusive moms og afgifter mv.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 224 -

...sælgeren ikke på forhånd kender det antal arbejdstimer, der medgår, f.eks. til syning af en kjole el.lign., skal sælgeren oplyse om, hvordan prisen beregnes (jf. udtrykkeligt markedsføringslovens § 6, stk. 3). Der kan i aftalen være fastsat objektive kriterier for prisens beregning, f.eks. ved en pristalsklausul, jf. Betænkning nr. 845/1978 s. 61.

Læs på Jurabibliotek