Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 6

Sløret prisdannelse

- Side 367 -

...hidtidige retstilstand vedrørende salgsfremmende foranstaltninger nu skrevet ind. Salgsfremmende foranstaltninger kan være reklamegaver, tilgift, konkurrencer, kvantumrabatter og loyalitetsprogrammer. Sådanne er som udgangspunkt lovlige, når blot de opfylder kravene til købsopfordringer efter markedsføringslovens § 6, stk. 2, idet de betragtes som sådanne.

Læs på Jurabibliotek



Vildledende prisangivelser

- Side 369 -

...på 125.000 kr.). Det er også i praksis fundet vildledende at vise et produkt med ekstraudstyr, så forbrugeren må få det indtryk, at ekstraudstyret indgår i prisen, uden at dette er tilfældet, jf. hertil den lidt ældre men meget illustrative afgørelse i U 1993.346 SHR, hvor den i en annonce gengivne arkføder ikke fulgte med printeren til den angivne

Læs på Jurabibliotek