Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 9

Vildledende handelspraksis over for forbrugerne efter 2017-markedsføringsloven

- Side 324 -

...handelspraksis væsentligt forvrider eller vil kunne forventes væsentligt at forvride den økonomiske adfærd hos gennemsnitsforbrugeren, jf. § 8, der er omtalt ovenfor i kapitel II. I 2017-markedsføringslovens § 9 findes en bestemmelse om, hvilke former for handelspraksis som altid anses for vildledende eller aggressive, jf. hertil direktivets sortlistesystem.

Læs på Jurabibliotek



Sortlistesystemet i rådsdirektiv 2005/29 om urimelig handelspraksis

- Side 336 -

...Bilaget er senest ændret ved moderniseringsdirektivet i rådsdirektiv 2019/2161 ved tilføjelse af pkt. 11a om forbrugeres online søgeresultater uden tydelig oplysning om betaling for at opnå højere rangordning i søgeresultatrene, og ved indsættelse af pkt. 23a-c, der omhandler videresalg af billetter og forskellige aspekter af brugeranmeldelser på nettet.

Læs på Jurabibliotek