§ 11, stk. 3, træder i kraft den 12. september 2022, jf. bekendtgørelse nr. 1255 af 7. september 2022.
Offentlige myndigheder og offentligretlige organer, som anvender en digital selvbetjeningsløsning til at udføre en myndighedsopgave, skal i rollen som tjenesteudbydere anvende følgende serviceområder:
-
1) Login og autentifikation, jf. § 8, stk. 2, nr. 1, hvis adgangen til den digitale selvbetjeningsløsning kræver sikker autentifikation.
-
2) Digital repræsentation, jf. § 8, stk. 2, nr. 2.
Stk. 2 Offentlige myndigheder og offentligretlige organer kan i rollen som tjenesteudbydere anvende følgende serviceområder:
-
1) Login og autentifikation, jf. § 8, stk. 2, nr. 1, hvis adgangen til den digitale selvbetjeningsløsning ikke kræver sikker autentifikation, eller hvis der ikke udføres en myndighedsopgave.
-
2) Digital signering, jf. § 8, stk. 2, nr. 3.
Stk. 3 Offentlige myndigheder og offentligretlige organer kan i rollen som brugerorganisationer anvende serviceområdet Erhvervsadministration, jf. § 8, stk. 3.
Stk. 4 Offentlige myndigheder og offentligretlige organer kan i rollen som tjenesteudbydere anvende serviceområdet login og autentifikation, jf. § 8, stk. 2, nr. 1, til at give adgang til interne it-systemer.